Pelajaran 4 - Giving advice - Meaning

SESSION 4

GIVING ADVICE
Memberi Nasehat


Expression and Sentence
Ungkapan dan Kalimat

You should do more exercises.
Sebaiknya anda mengerjakan lebih banyak latihan.

You should do your job accurately.
Sebaiknya anda mengerjakan pekerjaan anda dengan teliti.

You should leave her alone.
Sebaiknya anda meninggalkan dia sendirian.

You ought to come earlier.
Sebaiknya anda datang lebih awal.

You ought not to drink so much alcohol.
Sebaiknya anda tidak meminum terlalu banyak alcohol.

You ought to stay here with me.
Sebaiknya anda tinggal bersama saya di sini.

You ought to leave now, it's already late.
Sebaiknya anda beerangkat sekarang, anda sudah terlambat.


Berupa kalimat pertanyaan
.
Why don't you drink your medicine?
Sebaiknya anda minum obat anda.

Why don't you go to school today?
Sebaiknya anda pergi sekolah hari ini.

How about going to the cinema this weekend?
Sebaiknya kita peergi menonton akhir minggu ini.

How about giving him some money?
Sebaiknya dia diberi beberapa uang.


Berupa Kalimat Pengandaian

If I were you, I wouldn't do that.
Seandainya saya anda, saya tidak akan melakukan hal itu.

I would be strong if I were you.
Saya akan kuat seandainya saya anda.

I would pray more seriously if I were you.
Saya akan berdoa lebih serius jika saya anda.

I wouldn't go there if I were you.
Saya tidak akan ke sana sekiranya saya anda.

If I were you, I would study more seriously.
Seandainya saya anda, saya akan belajar lebih serius.

Berupa saran

You had better be here before we start the meeting.
Sebaiknya anda beerada di sini sebelum kita memulai pertemuan.

You had better not to ask the stupid question.
Sebaiknya anda tidak menanyakkan pertanyaan yang bodoh.

You had better not to come late.
Sebaiknya anda tidak datang terlambat.

You had better switch off the tv when you wouldn’t watch it.
Sebaiknya anda mematikan tv bila anda tidak menontonnya.

You had better take a taxi or you would be late.
Sebaiknya anda naik taksi jika tidak mau terlambat.